Chcesz, by Twoje dziecko poznało podstawy tajników programowania? Koniecznie zajrzyjcie do podręcznika dla absolwentów szkół podstawowych - "Informatyka na czasie 3. Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego i technikum. Zakres podstawowy". Tam znajdują się ciekawe zagadnienia, które mogą zainteresować osoby, które zaczynają przygodę w liceum lub technikum.
Podręcznik "Informatyka na czasie 3. Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego i technikum. Zakres podstawowy" w przyjazny sposób prezentuje zagadnienia związane z programowaniem w języku Pythona oraz C++ (które są nieco bardziej skomplikowane od zwykłego HTML). Uczy również podstaw robotyki (dział, w którym informatyka łączy się z takimi dziedzinami, jak inżynieria mechaniczna, automatyka lub elektrotechnika). Kto wie, może to będzie pierwszy krok do kariery związanej z budowaniem robotów?
Książka pokazuje również, jak krok po kroku udostępniać i publikować różnego rodzaju treści na stronach internetowych. Można również dowiedzieć się z niej, w jaki sposób samodzielnie stworzyć ciekawą infografikę, która może być bardzo pomocna w wielu obszarach życia.
Układ podręcznika ułatwia naukę oraz zapamiętywanie - najważniejsze informacje są wyróżnione, a zdjęcia umieszczono w odpowiedniej kolejności. Jego autorzy (Janusz Wierzbicki, Zbigniew Talaga, Janusz Mazur oraz Paweł Perekietka) zadbali o to, by znajdowało się w nim wiele zadań (o bardzo zróżnicowanym stopniu trudności), które pomagają utrwalić przyswojony wcześniej materiał.
Spis treści
1. Algorytmika i programowanie w języku C++ - str. 7
Kartka z historii - str. 8
1. Algorytmy na tekstach - str.10
1.1. Litery i inne znaki jako liczby - str.10
1.2. Szukamy literówek. Łańcuchy znaków w języku C++ - str.14
1.3. Lista zakupów. Usuwanie duplikatów w tekście - str. 21
1.4. Wyszukiwanie wzorca w tekście - str. 23
2. Szyfrujemy wiadomości - str. 30
2.1. Podstawowe pojęcia kryptografii - str. 30
2.2. Szyfry przestawieniowe. Szyfr kolumnowy - str. 31
2.3. Szyfry podstawieniowe. Szyfr Cezara - str. 35
2.4. Metody łamania klasycznych szyfrów - str. 40
3. Porządek ma znaczenie, czyli sortujemy liczby - str. 46
3.1. Do czego służy sortowanie? - str. 46
3.2. Sortowanie a wyszukiwanie - str. 50
3.3. Algorytmy sortowania - str. 52
3.4. Sortowanie bąbelkowe- str. 53
3.5. Sortowanie przez wstawianie - str. 56
4. Podejście zachłanne w rozwiązywaniu problemów - str.62
4.1. Problemy optymalizacyjne. Algorytm zachłanny - str. 62
4.2. Kolorowanie mapy metodą zachłanną - str. 64
4.3. Wydawanie reszty metodą zachłanną - str. 64
4.4. Problem kinomana - str.71
5. Rekurencja - str.77
5.1. Czym jest rekurencja? - str. 77
5.2. Rekurencyjna definicja ciągu - str. 80
5.3. Ciąg Fibonacciego - str. 83
5.4. Rekurencyjny algorytm Euklidesa - str. 89
Z informatyką w przyszłość - str. 92
Sekcja pytań i odpowiedzi
Podobnie jak pozostałe składniki z cyklu, podręcznik został stworzony celem zapewnienia uczniom spójnych materiałów dydaktycznych, których uważna lektura wspomoże rozwijanie wiedzy i umiejętności w sposób uporządkowany i logiczny.
Jest wypełniona edukacyjną treścią udoskonaloną obrazkami i ilustracjami. Zawarto w niej wartościowe, starannie dobrane materiały, które rozwijają wiedzę z danego zakresu.