Przygotowanie do matury to proces niezwykle ważny, szczególnie z przedmiotów, które są obowiązkowe. Takim przedmiotem jest właśnie matematyka, a żeby zdać ją na zadowalającym nas poziomie, warto rozwiązywać zadania, zwłaszcza z rzetelnie opracowanym podręcznikiem.
Publikacja "Prosto do matury 1. Podręcznik do matematyki dla liceum ogólnokształcącego i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony" to podręcznik, który pozwala na dobre przygotowanie się do egzaminu dojrzałości. Dzięki specjalnie opracowanym zadaniom uczeń od początku nauki ma możliwość, aby zaznajomić się i wyćwiczyć rozwiązywanie maturalnych zadań, ponieważ zadania znajdujące się w książce, przypominają ich formułę.
Książka posiada specjalne sekcje, dzięki którym można powtórzyć i utrwalić zdobytą wiedzę. Umieszczone przy zadaniach wskazówki pomagają w zapamiętaniu, jak rozwiązać dany typ zadań. Podręcznik pomaga w przygotowaniach do matury już od pierwszych stron, ponieważ posiada ponad 200 różnych zadań do samodzielnego rozwiązywania.
Nowa Era to wydawnictwo, które od lat pomaga w przygotowywaniu uczniów do egzaminu maturalnego. Swoje doświadczenie opierają również na przygotowywaniu matur próbnych, które co roku umożliwiają sprawdzenie wiedzy uczniów przed właściwym egzaminem. W tej serii ukazują się dalsze części tego podręcznika, a wydawnictwo ma do zaoferowania jeszcze różnego rodzaju repetytoria oraz karty pracy do dalszej nauki.
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Wykaz używanych oznaczeń matematycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Dział 1. Liczby
1. Język matematyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
2. Warto powtórzyć – wyrażenia algebraiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
3. Wzory skróconego mnożenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
4. Liczby pierwsze i złożone . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
5. Liczby wymierne. Liczby niewymierne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
6. Warto powtórzyć – działania w zbiorze liczb rzeczywistych . . . . . . . . . . . . . . . 52
7. Potęga o wykładniku całkowitym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
8. Warto powtórzyć – pierwiastki kwadratowe i sześcienne . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
9. Pierwiastki wyższych stopni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
10. Potęga o wykładniku wymiernym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
11. Pojęcie logarytmu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
12. Powtórzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Dział 2. Równania i nierówności
1. Warto powtórzyć – rozwiązywanie równań liniowych z jedną niewiadomą . . . . 102
2. Nierówności pierwszego stopnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
3. Przedziały liczbowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
4. Działania na zbiorach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
5. Wartość bezwzględna liczby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
6. Interpretacja geometryczna wartości bezwzględnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
7. Równania i nierówności z wartością bezwzględną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
8. Równanie liniowe i nierówność liniowa z parametrami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
9. Układ równań liniowych z dwiema niewiadomymi – wprowadzenie . . . . . . . . . . 165
10. Rozwiązywanie układu równań liniowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
11. Powtórzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
Dział 3. Funkcje
1. Pojęcie funkcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
2. Wyznaczanie dziedziny funkcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
3. Zbiór wartości funkcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
4. Warto powtórzyć – układ współrzędnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218
5. Wykres funkcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
6. Odczytywanie argumentów oraz wartości funkcji z wykresu . . . . . . . . . . . . . . . 228
Rozwiewamy wątpliwości. Sprawdź sekcję FAQ
- Sprawdź wykaz podręczników w szkole.
- Zweryfikuj zgodność tytułu, nr MEN, autorów, nazwę wydawnictwa.
- Upewnij się, że wymienione wyżej dane znajdują się na stronie opisywanego produktu.
Jest wypełniony edukacyjną treścią udoskonaloną graficznie. Zawarto w nim wartościowe, starannie dobrane informacje, które rozwijają wiedzę z danego przedmiotu.
Wzorem pozostałych składników z tego cyklu, podręcznik został stworzony celem zapewnienia uczniom spójnych materiałów dydaktycznych, które umożliwią im rozwijanie umiejętności i wiedzy w sposób uporządkowany i logiczny.