Ortograffiti. Czytanie ze zrozumieniem (rz-ż, u-ó) opiera się na materiale wyrazowym skoncentrowanym wokół pisowni rz i ż oraz u i ó. Publikacja zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania, kształci rozumienie czytanego tekstu oraz doskonalą funkcje słuchowo-językowe (percepcję słuchową).
Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest kluczową kompetencją wymaganą podczas wszystkich egzaminów.
Po każdym tekście następuje pięć ćwiczeń oznaczonych odpowiednim piktogramem, pomagających uczniowi lepiej zrozumieć tekst według czterech poziomów rozumienia:
- na poziomie dosłownym uczeń odnajduje i wydobywa to, co jest w tekście
- na poziomie interpretacyjnym – zauważa związki przyczynowo-skutkowe wynikające z tekstu, ale nie wskazane w nim bezpośrednio
- na poziomie krytycznym – odnosi się do własnych ocen i doświadczeń
- na poziomie twórczym tekst staje się dla ucznia inspiracją do nowego działania.
Bardzo pomocne dla wszystkich uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu są ćwiczenia słuchowe.
W zestawach ćwiczeń słuchowych znalazły się takie, które wszechstronnie doskonalą wrażliwość słuchową (uwaga słuchowa, zainteresowanie dźwiękami, rozróżnianie dźwięków, ich natężenia, wysokości, czasu trwania oraz ilości), słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową.
Na końcu zeszytu zamieszczono cztery dyktanda bazujące na słownictwie z zakresu ćwiczonych trudności ortograficznych.
Stanowią one doskonałą okazję do sprawdzenia stopnia opanowania tych trudności.
Przy każdym ćwiczeniu słuchowym i dyktandzie umieszczono kod QR do nagrania, aby uczeń mógł je sprawnie odnaleźć i odtworzyć.
Czytają profesjonalni aktorzy, wykwalifikowani do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Dla młodzieży 13-18 lat.
opiera się na materiale wyrazowym skoncentrowanym wokół pisowni ch i h, rz i ż, ji i ii. Publikacja zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania, kształci rozumienie czytanego tekstu oraz doskonalą funkcje słuchowo-językowe (percepcję słuchową).
Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest kluczową kompetencją wymaganą podczas wszystkich egzaminów.
Po każdym tekście następuje pięć ćwiczeń oznaczonych odpowiednim piktogramem, pomagających uczniowi lepiej zrozumieć tekst według czterech poziomów rozumienia:
- na poziomie dosłownym uczeń odnajduje i wydobywa to, co jest w tekście
- na poziomie interpretacyjnym – zauważa związki przyczynowo-skutkowe wynikające z tekstu, ale nie wskazane w nim bezpośrednio
- na poziomie krytycznym – odnosi się do własnych ocen i doświadczeń
- na poziomie twórczym tekst staje się dla ucznia inspiracją do nowego działania.
Bardzo pomocne dla wszystkich uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu są ćwiczenia słuchowe.
W zestawach ćwiczeń słuchowych znalazły się takie, które wszechstronnie doskonalą wrażliwość słuchową (uwaga słuchowa, zainteresowanie dźwiękami, rozróżnianie dźwięków, ich natężenia, wysokości, czasu trwania oraz ilości), słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową.
Na końcu zeszytu zamieszczono cztery dyktanda bazujące na słownictwie z zakresu ćwiczonych trudności ortograficznych.
Stanowią one doskonałą okazję do sprawdzenia stopnia opanowania tych trudności.
Przy każdym ćwiczeniu słuchowym i dyktandzie umieszczono kod QR do nagrania, aby uczeń mógł je sprawnie odnaleźć i odtworzyć.
Czytają profesjonalni aktorzy, wykwalifikowani do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Dla młodzieży 13-18 lat.